۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

معاون وزیر علوم :

پژوهش‌های کاربردی در اولویت جشنواره بین المللی فارابی قرار دارند

پژوهش‌های کاربردی در اولویت جشنواره بین المللی فارابی قرار دارند

معاون فرهنگی وزیر علوم اعلام کرد: پژوهش‌هایی در جشنواره فارابی مورد توجه قرار می‌گیرند که کاربردی باشند در این مسیر باید بپذیریم که با علوم انسانی لاغر و نحیف نمی‌توان به پیشرفت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: برگزاری این جشنواره یکی از رخدادهای مهم در عرصه علوم انسانی و اسلامی است و این جشنواره در حال حاضر از قدمت و گذشته قابل توجهی برخوردار است و فلسفه برگزاری آن تقدیر از عالمان در عرصه‌های علوم انسانی و اسلامی و تقدیر از زحمات آنها است.

وی افزود: این جشنواره همه کسانی که اهتمام ویژه در عرصه‌های علوم انسانی و اسلامی دارند را پوشش می‌دهد، در زمانه‌ای که در آن قرار داریم، از آن به عنوان روزگار پر تغییر یاد می‌شود که برای پاسخ دادن به مسایل و پرسش‌های متعدد آن نیازمند بهره گیری از علوم انسانی هستیم تا بتوانیم با کمک این عالمان در جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت و تعالی جوامع همواره مد نظر سیاستگذاران بوده است، یادآور شد: رسیدن به وضعیت مطلوب پیشرفت و تعالی همواره مد نظر حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورها بوده است و در این مسیر باید بپذیریم که با علوم انسانی لاغر و نحیف نمی‌توان به پیشرفت رسید.

وی ادامه داد:  بر اساس شواهد تاریخی کشورهایی که تغییرات سازنده‌ای را تجربه کردند، کشورهایی هستند که از ظرفیت‌های علوم انسانی و اجتماعی به طور وسیع بهره مند شدند؛ چرا که این علوم در رسیدن کشورها به توسعه پایدار نقش اساسی دارد.

غفاری افزود:  علوم انسانی متعهد به بهبود کیفیت زندگی و ارتقای آن است، از این رو  پژوهش‌هایی در جشنواره فارابی مورد توجه قرار می‌گیرند که  کاربردی باشند و از آنجایی که این جشنواره جنبه بین المللی دارد، می‌تواند بستر و امکانی برای نقش آفرینی بیشتر حوزه علوم و مطالعات انسانی، اسلامی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

معاون وزیر علوم افزود:  با توجه به تغییرات پرشتاب امروز، برای فائق آمدن بر مسایلی که همواره با تغییرات همراه است، می‌طلبد که تلاش مضاعفی از سوی عالمان حوزه علوم انسانی و اجتماعی صورت گیرد و این مهم بدون داشتن پایه‌های لازم میسر نیست.

کد خبر 4996925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha